OnetPARTNER

Katalog tematów » Niemowlę » Sen niemowlęcia

98 punktów 2 pochwały 11 pytań
29 sty 2010 zuza28 zadaje pytanie:

Jaka powinna byc najlepsza pozycja niemowlaka do snu ?

Mam pytanie mój synek przyzwyczaił sie do spania na lewym boku...staram się go kłaśc na prawym ale męczy się nie chce  spać i  się denerwuje..wiem że muszę go niestety na siłe kłaśc na prawym bo mówią znajome  że mały będzie miał krzywą główkę :( ale  tak naprawdę zastanawiam się jak to jest  z tym tematem spania..jak najlepiej kłaść dziecko?

tematy: Sen niemowlęcia | 2 miesiąc Zgłoś nadużycie » Odpowiedz Obserwuj
01 lut 2010 AsiaiMajka pisze:

Jaka powinna byc najlepsza pozycja niemowlaka do snu ?

My od samego początku kładziemy naszego szkraba na boczku, na zmianę raz prawy raz lewy. Dziś mała przekłada się już na plecki gdy sie zbudzi, ale w czasie znu lezy na boczku. Ponoć można też kłaść na pleckach, ale wtedy główka powinna byc skierowana raz na lewy raz na prawy boczek. Ja ogólnie bałam sie kłaść dziecko na pleckach w czasie snu, bo to może grozić zachłyśnięciem, a tez czytałam, że spanie na pleckach może spowodować spłaszczenie tyłu główki, więc mysle że na boczku to najlepsza pozycja do spania dla małych dzieci. Musisz poprostu pomęczyć się kilka nocy, aż maluch sie przyzwyczai do spania na obydwu boczkach. Czaszka dziecka cały czas sie kształtuje dlatego jest to takie ważne, żeby przekładać boczki- inaczej może żeczywiście mieć krzywą główkę.

1
Dyskutuj Głosuj Czy ta odpowiedź była pomocna?
605 punktów 56 pochwał 8 pytań
01 lut 2010 joannasz pisze:

u nas bylo

oliwka pisze:


Myśmy od początku kładli dzieci na boczku, raz prawym, raz lewym, zamiana po każdym karmieniu. Pozycja na boku jest najlepsza dla dziecka póki jest malutkie, bo w razie ulewania, niespodziewanego cofnięcia pokarmu dziecko się nie zakrztusi. Pediatrzy kładli duży nacisk na pozycję na boku. Mieliśmy taką specjalną poduszkę - dwa miękkie wałeczki połaczone po środku i to zapobiegało ewentualnemu przekręceniu. Na plecach może spać starsze dziecko, ale raczej nie noworodek - tak twierdzili lekarze, z którymi miałam kontakt.





dokladnie tak samo. Kladlismy synka na zmiane raz na lewym raz na prawym boczku; zmiana po kazdym karmieniu. I tez mielimy taki waleczek, ktory podkladalismy pod pleczki. fajna sprawa. Ja sie balam klasc synka na plecach- moglby sie zakrztusic, itp.

1
Dyskutuj Głosuj Czy ta odpowiedź była pomocna?
13050 punktów 3273 pochwały 38 pytań
01 lut 2010 MamaMaciusia pisze:

spanie

Pediatrzy zalecają kładzenie niemowlaka na plecach - dziecko zazwyczaj samo przekrzywia główkę raz w jedną a raz w drugą stronę. Jeśli tak nie robi to warto podłożyć co jakiś czas wałeczek chociażby z ręcznika i w ten sposób wymusić pozycję. Kiedy dziecko często ulewa, ma refluks, należy kłaść na boku i podkładać wałeczek albo poduszkę pod plecy, żeby się nie przewróciło na plecki.

Kiedyś lekarze zalecali pozycję na brzuszku bezpieczną w razie ulewania i dobrą na brzuszek i kręgosłup. Teraz już tak nie jest bo udowodniono, że taka pozycja zwiększa ryzyko śmierci łóżeczkowej. Jeśli dziecko zasypia tylko w tej pozycji to zaleca się przewrócenie go na plecki jak zaśnie. Ważne jest też, żeby dziecko nie miało w łóżku poduszki bo jeśli nie potrafi się jeszcze samo z łatwością przewrócić przez sen, może się zdarzyć, że się poddusi poduszką kiedy mu zatka nosek a wtedy nie będzie miało siły obrócić się.

Generalnie najlepiej jak dzidzia śpi w różnych pozycjach - trochę tak, trochę tak. Wykluczając pozycję na brzuchu.

Jeśli chcecie, żeby dziecko poćwiczyło kręgosłup i pomóc mu w odgazowaniu to kładźcie go na brzuszku kiedy nie śpi i pilnujcie go wtedy.

0
Dyskutuj Głosuj Czy ta odpowiedź była pomocna?
3252 punkty 478 pochwał 26 pytań
01 lut 2010 oliwka pisze:

,

Myśmy od początku kładli dzieci na boczku, raz prawym, raz lewym, zamiana po każdym karmieniu. Pozycja na boku jest najlepsza dla dziecka póki jest malutkie, bo w razie ulewania, niespodziewanego cofnięcia pokarmu dziecko się nie zakrztusi. Pediatrzy kładli duży nacisk na pozycję na boku. Mieliśmy taką specjalną poduszkę - dwa miękkie wałeczki połaczone po środku i to zapobiegało ewentualnemu przekręceniu. Na plecach może spać starsze dziecko, ale raczej nie noworodek - tak twierdzili lekarze, z którymi miałam kontakt.

2
Dyskutuj Głosuj Czy ta odpowiedź była pomocna?
24497 punktów 6632 pochwały 56 pytań
31 sty 2010 alila pisze:

na pleckach

jak synek był malutki to kładłam go na pleckach, miał tendencje do przekrecania główki na lewa strone, wiec w ciągu dnia nieraz robilam wałeczek z pieluchy i mu podkładałam zeby trzymał glówke tez troche na prawej stronie (ale nie przesadzałam z tym bardzo). a jak młody miał z 7 miesiecy to sie nauczył w końcu przewracac na brzuch i od tego czasu usypia i spi cała noc na brzuchu. i glówke wtedy sobie przkłada na obie strony. głowke ma kształtną;) pozdrawiam

0
Dyskutuj Głosuj Czy ta odpowiedź była pomocna?
14155 punktów 3207 pochwał 32 pytania

Najnowsze pytania

Histerie,płacz-10 m niemowlę

Cześć mój 10 miesięczny synek jest nie do wytrzymania:( Bardzo dużo płacze...

Czy farbujecie/farbowałyście włosy będąc w ciąży?

Czy farbujecie/farbowałyście włosy będąc w ciąży? Moja koleżanka nie farbuje bo...

Migdałki..Witajcie, mam...

Migdałki.. Witajcie, mam problem. 5 maja mam zabieg wycięcia migdałków. Na czas zabiegu...

Dieta Kapuściana ...dziewczyny...

Dieta Kapuściana ... dziewczyny mam takie pytanko,czy miałyście doczynienia z dieta...

więcej »